Cena Lukáše Přibyla putuje na Spartu
Cena Lukáše Přibyla putuje na Spartu
Obdobně jako v ostatních anketách LFA přidělovali hlasující třem klubům umístění na TOP třech pozicích a hodnotili jejich PR a marketingové aktivity během sezóny 2018/19. Důležitým kritériem přitom také bylo, jak se v rámci těchto aktivit dařilo klubu plnit stanovené cíle. „Jsme rádi, že se nám do projektu letos nově podařilo zapojit i odbornou veřejnost, která nám nyní tvoří osmi hlasy plnou čtvrtinu zisku možných bodů v hodnocení. Na LFA samozřejmě bedlivě sledujeme, jak si který klub vede na poli marketingu, ale teprve odborný nezaujatý nadhled nám může pomoci najít ty nejlepší. Současně si díky tomu slibujeme, že naše spolupráce především s akademickou obcí v oboru sportovního marketingu se bude do budoucna ještě prohlubovat,“ řekl k hlasování odborné komise obchodní a marketingový ředitel LFA Daniel Hajný.
Zástupci FTVS v odborné komisi ve svém výběru chválili nejvíce aktivity klubů, které budily u fanoušků pozitivní emoce, bez toho, aniž by byl sledován jen klubový profit. „Z mého pohledu toto nejlépe pochopili v Plzni. Jimi prezentované aktivity jsou přímo zaměřeny na fanoušky, ať už se jedná o charitativní akce, vznik nové aplikace, chytré permanentky, kterou lze využít i v hromadné dopravě, či Selfiády,“ uvedl ve svém hodnocení vedoucí katedry managementu sportu na FTVS PhDr. Jan Šíma, Ph.D. Špatně v jeho očích nedopadl ani klub z Julisky, kterému ve svém hodnocení přisoudil druhou příčku. „Klub, který má komunikaci se svými fanoušky historicky značně ztíženou, a navíc prochází výsledkově neúspěšnou sezónou, nerezignoval na práci s fanoušky a uskutečnil v rámci svých rozpočtových možností řadu chvályhodných projektů,“ dodal Šíma.
Zástupci generálního partnera, sázkové kanceláře Fortuna, zase ocenili, jak se se složitou situací podzimního brněnského azylu vypořádal po marketingové stránce nováček z Opavy. Hodně hlasujících chválilo práci mistrovské Slavie na poli marketingu a PR. Zmiňovány byly především projekty spojené s historií klubu včetně zřízení největšího fotbalového muzea v ČR. Těsný souboj se svým rivalem z Edenu však nakonec tentokrát v oblasti marketingu vyhrála Sparta, která se na první příčce objevila na téměř polovině hlasovacích lístků. Jako nejlepší klub v práci s fanoušky ji za uplynulou sezónu viděl i vedoucí hokejového oddělení agentury BPA Sport marketing Petr Nitsche. „Moc se mi líbilo zpracování kampaně 125 let od založení klubu a veškerá videotvorba a komunikace na sociálních médiích patří k tomu nejlepšímu mezi sportovními kluby u nás. S ohledem na nepříliš uspokojivé sportovní výsledky i jiné složité situace se snaží klub s fanoušky i médii otevřeně komunikovat. Sami máme zkušenosti s placeným členstvím a loayalty programem, proto oceňuji Sparta ID a exkluzivní klubový obsah s uvítacími balíčky,“ popsal své hodnocení Sparty Nitsche, který již několik let řídí marketingové aktivity hokejové extgraligy. „Sparta mě dále oslovila také svým Nadačním programem. Walking football nebo rozkročení do eSportu jsou další projekty, které na všech úrovních pomáhají oslovovat různé cílové skupiny tak, aby se mohly s klubem ztotožnit,“ doplnil další úspěšné aktivity Letenských Nitsche.
Po loňském úspěchu Viktorie Plzeň tedy letos přebírá prvenství na poli marketingu v rámci klubů FORTUNA:LIGY Sparta. „Ligová fotbalová asociace se dlouhodobě snaží komunikovat s kluby v této oblasti a poskytovat jim důležitou podporu. Pravidelné workshopy nebo sdílení zkušeností napříč ligou patří mezi naše priority v oblasti vzdělání marketingových pracovníků na jednotlivých klubech první i druhé ligy. Věříme, že do budoucna bude i prestiž Ceny Lukáše Přibyla malou motivací pro kluby, aby se ještě více věnovaly práci se svými fanoušky,“ řekl Daniel Hajný z LFA.
Konečné pořadí ankety CENA LUKÁŠE PŘIBYLA za sezónu 2018/2019
- AC Sparta Praha – 50 bodů
- SK Slavia Praha – 45 bodů
- FC Viktoria Plzeň – 28 bodů
- FK Dukla Praha – 21 bodů
- FK Teplice – 13 bodů