Liga Academy

LIGA Academy. To je název nového projektu, který od listopadu spouští Ligová fotbalová asociace. Jde o vzdělávací program, který má zástupcům klubů Chance Ligy a Chance Národní Ligy nabídnout další platformu, v rámci níž mohou získávat a zlepšovat znalosti v oblasti marketingu.

Podpora klubů v marketingu, PR a komunikace není pro Ligovou fotbalovou asociaci ničím novým. LFA dlouhodobě pro zástupce všech členských celků, které hrají Chance Ligu či Chance Národní ligu, pořádá jednou až dvakrát ročně workshopy, které slouží k předávání informací i inspirace a obecně sdílení know-how, což má za cíl posun ve zmíněných oblastech v obou soutěžích.

Jelikož LFA vnímá, že marketing, PR a komunikace získávají v současné době čím dál větší důležitost při práci klubů a jsou jedním z klíčů ke zlepšení fotbalové kultury a obecně kultivace fotbalového prostředí, rozhodla se v tomto směru udělat další krok, který by měl klubům pomoci v získávání znalostí a zkušeností právě v těchto oborech. Proto bylo na Ligovém výboru schváleno spuštění LIGA Academy.

„Na tomto projektu jsme nějaký čas pečlivě pracovali a jsem rád, že ho nyní můžeme představit. Práce marketingových oddělení v českých profesionálních klubech se rok od rok od roku zlepšuje, a právě projektem LIGA Academy bychom v tomto progresu chtěli týmům ještě více pomoci. Nabídneme jim proto další prostředek k růstu a věříme, že ho všichni využijí na maximum,“ řekl obchodní a marketingový ředitel Daniel Hajný.

Projekt LIGA Academy bude financovaný z rozpočtu LFA a mezi jeho hlavní cíle patří zlepšování klíčových marketingových schopností jednotlivců či implementace klíčových marketingových trendů. Zároveň půjde o platformu pro jednoduché sdílení know-how a zástupci všech stran budou mít šanci získat cennou inspiraci a rady od expertů z oboru jak z Česka, tak i zahraničí.

„Chtěli jsme, aby kluby dostaly přesně takové informace, které potřebují. Protože víme, že ne všechny celky mohou na marketing dávat takové finance jako Sparta a Slavia a ne všechny celky mají tak velké marketingové týmy. Proto jsme mezi kluby první a druhé ligy rozeslali dotazníky, z jejichž výsledků jsme právě při tvorbě obsahu LIGA Academy vycházeli. Věřím proto, že informace, které kluby během následujících měsíců dostanou, budou přesně ty, které potřebují a které jejich práci posunou a usnadní,“ řekl Hajný.

Kluby díky účasti v LIGA Academy dostanou možnost získat zpětnou vazbu a vyhodnocení jejich vlastní marketingové činnosti. Pravidelně jim bude chodit newsletter s novinkami a trendy současného marketingu, bude pro ně připraveno několik online meetingů s experty a vše vyvrcholí tradičním workshopem.

První vzdělávací aktivity LIGA Academy proběhnou již v listopadu a budou pokračovat po celou sezonu.