Už v pátek znovu na FORTUNA:LIGU!
Už v pátek znovu na FORTUNA:LIGU!
O čelo se jistě porvou znovu kvalitně posílená mužstva top
trojky, která navíc udržela své hvězdné opory. Všech šestnáct týmů je ale
připraveno na dramatický boj na všech frontách. „Nový herní model
v minulém ročníku ukázal, že prakticky neexistuje klidný střed tabulky.
Očekávám, že mužstva půjdou do sezóny připravena a oproti minulému ročníku už
budou vědět, co herní model s nadstavbou obnáší,“ řekl před startem
sezóny Dušan Svoboda, předseda Ligové fotbalové asociace. Podzimní část
FORTUNA:LIGY přinese nezvyklých dvacet ligových kol se začátkem o týden dříve,
než bylo obvyklé. „Termínovou listinu si schválily všechny profesionální
kluby s tím, že důležitým efektem má být připravenost a rozehranost
českých zástupců v předkolech evropských pohárů během léta,“ podotkl
Svoboda k diskuzím na téma termínové listiny.
Důležitým faktorem pro organizaci profesionálních soutěží je
z pohledu Ligové fotbalové asociace stabilita ligových partnerů. „Bez
nich si ligový fotbal dnes nedovedeme představit a patří jim velký dík. Jsem
rád, že se nám daří upevňovat vztahy s generálním partnerem Fortunou i
dalšími partnery kolem ligy a můžeme se spolehnout na stabilní partnerský pool,
který do budoucna ještě chceme dále doplňovat,“ slíbil Dušan Svoboda pevné
obchodní zázemí pro ligový fotbal.
David Vaněk, generální ředitel sázkové kanceláře Fortuna,
která je titulárním partnerem obou profesionálních soutěží, na vzájemné
spolupráci oceňuje zejména interakci s fanoušky, na kterou se firma zaměří i v
budoucnu. „V prvním ročníku FORTUNA:LIGY jsme se intenzivně koncentrovali na
fanoušky a získali jsme řadu zkušeností, ať už přímo na stadionech nebo v
online prostředí, na které budeme navazovat i v nové sezoně. V té minulé liga
představila několik zásadních novinek a my věříme, že je fotbalová veřejnost,
byť třeba s určitým odstupem, přijme a ocení. Premiéra nadstavby nebyla i v
kontextu situace v tabulce úplně ideální, nás nicméně přesvědčila, že má
potenciál atraktivitu soutěže skutečně zvýšit. Letos budí lehce rozporuplné
reakce některé pravidlové změny, například karty pro realizační týmy. Sázkaře
ale toto téma viditelně baví, když jen včera si na prvního vyloučeného trenéra
vsadilo několik set našich zákazníků. Jeden dokonce za 50 tisíc a pokud bude
prvním hříšníkem Franz Straka, pak bychom na výhře vypláceli rovných čtvrt
milionu,“ uvedl David Vaněk.
Mezi již tradiční významné partnery ligy a ligových klubů
patří také společnost AURES Holdings, kam patří značky AAA AUTO a Mototechna. Společnost
v září zahájí čtvrtý rok partnerství s nejvyšší fotbalovou soutěží, a
i díky této spolupráci prodala v loňském roce 83 000 aut,
z nichž největší část tvořily vozy prodané právě v České republice. „V rámci spolupráce využíváme všechny
komunikační kanály, máme nejlepší garantované pozice brandingu na stadionech,
na vybraných zápasech máme naše fanzóny, naše spolupráce je viditelná i na více
než 105 vozech, které lize dlouhodobě půjčujeme a spolupracujeme také
s dětskými domovy, které bereme na domovská utkání klubů,“ uvedl provozní
ředitel sítě autocenter AAA AUTO Petr Vaněček. Společnost AURES Holdings
klubům a funkcionářům za dva a půl roku spolupráce postupně půjčila přes 700
aut v celkové hodnotě přes 450 miliónu korun, v rámci poločasové tipovací
soutěže o výsledném skóre zápasu zapůjčila výhercům na 70 automobilů a ve
Facebookových soutěžích rozdala více než 1 800 vstupenek na zápasy. „V další sezóně chceme propojit spolupráci i
s dalšími velkými fotbalovými partnery. Můžete se těšit na velkou
spolupráci například s Fortunou, kde budeme společně pořádat autogramiády,
fotbalovou střelnici nebo další soutěže o vůz na víkend,“ dodal Vaněček.
Česká nejvyšší soutěž se bude i v nadcházejícím ročníku
držet podobného vysílacího schématu jako minulou sezónu, většina ligových kol
tedy začne páteční předehrávkou, fanoušci budou chodit na FORTUNA:LIGU
v sobotu i neděli a kolo zakončí jedno utkání v pondělí. Zcela všechny zápasy
si fanoušci budou moci naladit na televizi O2 TV. „Naše rozhodnutí získat kompletní práva na FORTUNA:LIGU hodnotím velmi
pozitivně. V uplynulé sezoně jsme odvysílali rekordních 243 přímých
přenosů, podobný rozsah očekávám i v nadcházejícím ročníku. Průměrná
sledovanost přesáhla 125 tisíc diváků na zápas, přičemž vůbec
nejsledovanějším duelem se stalo derby Sparta – Slavia, které si v O2 TV
nenechalo ujít 242 tisíc diváků. K celkovým výsledkům nám pomohla i
nadstavbová část, která splnila účel a opakovaně nabídla fanouškům
nejatraktivnější utkání,“ uvedl Marek
Kindernay, výkonný ředitel stanice O2 TV Sport, která díky moderním
technologiím umožňuje výběr ze souběžně hraných zápasů, zpětné zhlédnutí až 7
dní nebo statistický systém Tracab. Každé pondělí od 20.00 hodin bude na O2 TV
Sport pokračovat také populární zábavná show TIKI-TAKA.
K dalšímu progresu dojde také v projektu
videorozhodčího, s kterým Ligová fotbalová asociace přišla před dvěma roky. „V
poslední době mi přijde, že VAR řešíme v debatách více než samotný fotbal
a výkony hráčů. Stále je to pouze pomocný nástroj pro rozhodčí, kteří jsou
zodpovědní za svá rozhodnutí na hřišti. Jako LFA děláme maximum pro rozšíření
videa na co nejvíce utkání. Pro nadcházející sezónu umíme zainvestovat prostředky
na čtyři utkání z každého kola pod dohledem VAR,“ slíbil rozšíření
projektu VAR na polovinu všech podzimních utkání Dušan Svoboda
s tím, že na jarní polovinu sezóny se připravuje další krok v podobě
pátého zápasu. Partnerem projektu videorozhodčí je už třetím rokem společnost
Datart. „Být součástí projektu, který kombinuje sport a moderní technologie,
nás velmi baví. Je to pro nás zajímavou zkušeností i z pohledu toho, jak na
sociálních sítích komunikovat s fanoušky. Pro ně jsme nově ve spolupráci s LFA,
hráči a trenéry vytvořili zábavný video seriál, u kterého si každý může
vyzkoušet, jak by sporné herní situace vyhodnotil, a srovnat s rozhodnutím
videorozhodčího. Videa, společně se soutěžemi o lístky na utkání, najdou
fanoušci na našich sociálních sítích,“ řekla Eva Kočicová, mluvčí značky
Datart.
Ligová fotbalová asociace odprezentovala před startem
FORTUNA:LIGY také svůj nový web na adrese lfafotbal.cz a odtajnila také
podrobnosti obnoveného nadačního fondu Zelený život. „Rozhodli jsme se
podpořit děti, které by chtěli sportovat, ale z důvodů slabších sociálních
podmínek svých rodičů, k tomu mají ztížené podmínky. Nadační fond Zelený
život bude přispívat takovým malým fotbalistům a fotbalistkám na výstroj,
členské příspěvky nebo jiné nutné výdaje na startu jejich kariéry,“
prozradil o charitativním projektu předseda LFA Dušan Svoboda. „Do
nadačního fondu nám již v minulosti přispělo několik subjektů jako třeba
Tomáš Rosický částí výnosů ze vstupného ze své rozlučky, peníze tam putovali i
od fanoušků z dražby kapitánských pásek na podzim minulého roku a další
zajímavá aukce startuje i nyní,“ doplnil Svoboda s odkazem na dražbu
unikátních hraných dresů všech vítězů Přihraj:Král asistencí z minulé
sezóny. Cenné artefakty, jako jsou dresy hráčů Stocha nebo Stanciua, mohou získat
fanoušci v internetové aukci, na kterou najdou cestu přes web
www.zelenyzivot.org, a mohou tím přispět na dobrou věc – právě na nadační fond
Zelený život.