Marketingový workshop LFA proběhl tradičně v Benicích
Marketingový workshop LFA proběhl tradičně v Benicích
Ligová fotbalová asociace pozvala zodpovědné osoby
z oblasti marketingu a komunikace do Benic u Prahy a na programu byla řada
témat od termínové listiny až po nový fenomén esportu. „Jako řídící orgán
soutěží jsme z mého pohledu klubům stále blíž a blíž. Vzájemně si dokážeme
pomoci a my si spolupráce s kluby nesmírně vážíme. Také proto pořádáme pro
zástupce marketingových oddělení klubů obou nejvyšších soutěží tradičně
v lednu dvoudenní konferenci. Letos byl Workshop LFA velmi nabitý,“
řekl Daniel Hajný, marketingový a obchodní ředitel LFA. Na podiu se postupně
vystřídali nejen zástupci obchodních partnerů a samotných klubů nebo LFA, ale
zajímavé zkušenosti odprezentoval i zahraniční host – Henri Van der Aat ze
společnosti AIM Sport Services.
Delegáti konference získali detailní pohled do činnosti LFA
a současně získali i možnost se podílet na rozvoji ligy v oblasti
marketingu skrze marketingovou komisi LFA. Současně získali řadu zajímavých
tipů, jak efektivně se svými fanoušky pracovat a komunikovat na sociálních
sítích. „Digitální kanály jsou pilířem ligové komunikace už několik let.
Proto jsme se klubům pokusili předat naše cenné zkušenosti a po vzájemné debatě
si zástupci klubů odnesli jistě řadu tipů a nápadů,“ uvedl k jedné
z části Workshopu Štěpán Hanuš, ředitel komunikace a PR LFA. Už
v první den své projekty prezentoval generální partner obou soutěží,
sázková kancelář Fortuna, která názorně ukázala, že hraje týmově a chce při
svých jednotlivých ligových aktivacích maximalizovat také užitek všech klubů.
Důkladným rozborem prošla také nadstavbová část, kterou po
jednomyslném odsouhlasení všech klubů zavedla LFA před minulým soutěžním
ročníkem. „Na hodnocení efektu nadstavbové části je ještě brzy, ale jedno
víme jistě. Jedná se především o nástroj pro jednotlivé kluby, aby ho využili
v rámci své strategie – jak naložit s nastavením ticketingu, vztahem
ke svým partnerům a podobně. Je tedy především na klubech samotných, jak
nadstavbu uchopí směrem ke svým fanouškům,“ zhodnotil důležitou část
konference Daniel Hajný.
Své zkušenosti z fungování marketingu v klubu
prezentovali zástupci pražské Sparty, Sigmy Olomouc a dostalo se i na zástupce
FORTUNA:NÁRODNÍ LIGY v podání Vysočiny Jihlava. Mezi témata dále patřila i
bezpečnost na stadionech, nadační fond Zelený život nebo aktuální fenomén
esport, do kterého LFA společně s kluby doslova vlétla v uplynulých měsících.
Po vyhodnocení prvního ročníku DATART e:LIGY následovala na Workshopu LFA
diskuze nad dalším vývojem prestižní soutěže v počítačové hře FIFA.