Jarní část FORTUNA:LIGY startuje!
Jarní část FORTUNA:LIGY startuje!
České fotbalové profesionální soutěže tak minimálně do roku 2024 ponesou názvy FORTUNA:LIGA resp. FORTUNA:NÁRODNÍ LIGA. Fortuna je generálním partnerem nejvyšší soutěže od roku 2018, ale její spojení s elitním fotbalem v Česku sahá ještě o další dva roky dříve, když od sezóny 2016/17 nese její název druhá nejvyšší soutěž. Původní kontrakt byl datován do roku 2022, ale už s předstihem se Ligová fotbalová asociace může pochlubit prodloužením o další dva soutěžní ročníky. „Jsme nesmírně hrdi na to, že generální partner, sázková kancelář Fortuna, je spokojená s naší vzájemnou spoluprací. Svědčí o tom fakt, že jsme se dohodli na prodloužení smlouvy do roku 2024 včetně dalšího rozšíření společných projektů. Je to významný signál pro profesionální fotbal, který nám dává potřebnou jistotu do delšího období, v němž se můžeme zaměřit na koncepční řízení obou nejvyšších fotbalových soutěží,“ připomněl Dušan Svoboda, předseda Ligové fotbalové asociace, že Fortuna myslí kromě vlastní vizibility i na projekty s fanoušky. Ty budou pokračovat i na jaře. V prvních kolech čekají na diváky na všech ligových stadionech slušivé kulichy, na vybraných zápasech se mohou zase fanoušci těšit na oblíbenou fanzónu s fotbalovou střelnicí, pokračovat bude také hlasování o hráče utkání. „Během uplynulých sezon a zejména té minulé, kdy jsme poprvé dali název nejvyšší soutěži v zemi, jsme získali řadu zkušeností, které jsme se rozhodli pružně zohlednit. Provedená aktualizace nyní lépe odpovídá našim přáním a stejně tak potřebám našeho partnera. V minulém ročníku jsme pro fanoušky realizovali na 60 eventů, rozdali jim dárky za 5 milionů a za to dostali cennou zpětnou vazbu. Prodloužením kontraktu o další dva roky jsme si rozšířili prostor, abychom naše záměry dokázali dále rozvíjet,“ řekl k prodloužení kontraktu David Vaněk, generální ředitel sázkové kanceláře Fortuna.
Součástí nové dohody s generálním partnerem je i společný závazek na dalším rozvoji projektu videorozhodčího. „Už v jarní části přibude pod dohledem VAR páté utkání v každém ligovém kole, které pokryjeme bez ohledu na televizní přenos na vlastní náklady,“ slíbil Dušan Svoboda s tím, že Ligová fotbalová asociace bude pro tyto zápasy zajišťovat mj. i potřebné množství kamer nad rámec běžného streamovaného přenosu. „Na základě memoranda s FAČR chceme v nejbližší době společně najít řešení pro kompletní obsazení videorozhodčími všech utkání FORTUNA:LIGY od příštího soutěžního ročníku,“ dodal Svoboda. Projekt videorozhodčího bude i nadále podporovat jeho generální partner, společnost Datart. „Stále věříme, že projekt videorozhodčí má pro současný fotbal smysl. Nicméně jsme si vědomi slabých míst, která znesnadňují naplnění cíle VAR technologií. Ligová fotbalová asociace, společně s FAČR, připravila pro nadcházející jarní sezónu konkrétní kroky, které by měly nedostatky z předchozí sezóny eliminovat. Věříme, že pomohou zkvalitnit videorozhodčího a zlepšit jeho vnímání mezi fanoušky,“ řekla Eva Kočicová, mluvčí značky Datart.
Perspektiva dlouhodobé spolupráce s ligovými partnery se prolíná i do společných projektů kolem FORTUNA:LIGY. Jedním z nich je mimo jiné Alexandria Last Minute gól. „Jsem rád, že se nám společně s LFA a dalšími partnery daří dělat ligu a aktivity s ní spojené stále zajímavější. Již od začátku sezony mají fanoušci šanci pravidelně hlasovat, který gól vstřelený v posledních minutách byl podle nich nejhezčí. Nově, od startu jarní části, začne navíc sázková kancelář Fortuna na branky vstřelené v závěrečné fázi utkání vypisovat speciální sázky. Kromě samotných střelců tak budeme pravidelně oceňovat hodnotnými cenami i tipéry Fortuny a jeden z nich od nás na konci této sezóny obdrží poukaz na dovolenou snů v hodnotě sto tisíc korun,“ vysvětlil zajímavou novinku pro všechny fanoušky Petr Šatný, marketingový ředitel CK Alexandria.
Také na jaře bude pokračovat zaběhlý vysílací model se třemi zápasy v režii stanic O2 TV Sport a jedním na veřejnoprávním kanálu ČT Sport. Všechna utkání tak budou jako obvykle k vidění na televizní platformě O2 TV, která současně chystá i pro druhou polovinu sezóny několik novinek ve svém vysílání. „Hned v pondělí 17. února od 20.00 nás čeká jubilejní stý díl zábavné show TIKI-TAKA. Moderátor Petr Svěcený přivítá několik speciálních hostů, například vůbec poprvé dorazí Pavel Horváth nebo Karel Poborský. V jarní části nasadíme také čtyři díly nového pořadu FORTUNA:LIGA Speciál, který přinese odbornější pohled na domácí soutěž. Chybět nebudou rozbory utkání, využijeme technologii Tracab a unikátní statistiky. Diváci se rovněž mohou těšit na pokračování pořadu Jeden na jednoho, ve kterých David Sobišek vyzpovídá například reprezentačního útočníka Patrika Schicka nebo Adolfa Šádka, generálního manažera Viktorie Plzeň,“ prozradil Marek Kindernay, výkonný ředitel stanice O2 TV Sport.
Mezi tradiční významné partnery ligy a ligových klubů patří také společnost AURES Holdings, kam patří značky AAA AUTO a Mototechna. „Když jsme před téměř pěti lety jako první prodejce zánovních a ojetých automobilů uzavřeli spolupráci s nejvyšší fotbalovou soutěží, věřili jsme, že se nám společně podaří posunout komunikaci sportovního marketingu dál, než tomu bylo zvykem doposud. Podařilo se nám přiblížit se nové skupině zákazníků a navázali jsme významná obchodní partnerství na poli B2B. I díky této spolupráci jsme v loňském roce prodali rekordních 86 tisíc aut,“ chválil spolupráci s Ligovou fotbalovou asociací marketingový ředitel sítě autocenter AAA AUTO a Mototechna Jan Dobiáš. Skupina AURES Holdings zapůjčila funkcionářům a klubům již na 800 aut v celkové hodnotě přes půl miliardy korun. Celkem se s auty najelo již více než 12 milionů kilometrů.
Ligová fotbalová asociace zvládla společně se všemi prvoligovými kluby nedávný vstup do odvětví esportu a ráda by u tohoto fenoménu pokračovala i nadále. „Chtěli bychom i nadále udávat moderní trendy a zůstat lídrem a průkopníkem v českém prostředí. DATART e:LIGA v hraní počítačové hry FIFA zaznamenala rekordní čísla sledovanosti, což je pro nás závazek do budoucna. Současně je nám jasné, že díky tomu můžeme oslovit nejmladší generaci potenciálních fotbalových fanoušků, což je v dnešní době čím dál složitější,“ řekl Daniel Hajný, obchodní a marketingový ředitel LFA.