Zástupci LFA v Miláně na zasedání European Leagues
Zástupci LFA v Miláně na zasedání European Leagues
Organizace European Leagues sdružuje téměř čtyřicet evropských profesionálních fotbalových soutěží včetně těch nejprestižnějších jako anglická Premier League, španělská La Liga nebo německá Bundesliga. Ligová fotbalová asociace je řádným členem od října 2018. Právě při posledním zasedání, které pořádala italská Serie A v Miláně, byly přijaty další tři nové soutěže – islandská liga, třetí německá liga a druhá nejvyšší nizozemská soutěž.
Na setkání v Miláně se vedle hodnocení pandemie COVID-19 a jejího vlivu na jednotlivé ligy hlavním středobodem všech debat stal mezinárodní fotbalový kalendář a jeho vývoj po oznámené ambici FIFA pořádat závěrečný turnaj Mistrovství světa každé dva roky. „Své plány v tomto ohledu prezentoval Arsène Wenger, který po ukončení trenérské dráhy působí v organizaci FIFA ve funkci ředitele pro globální rozvoj. Ten následně čelil nesouhlasným připomínkám od zástupců soutěží napříč Evropou, jako nedostatečný prostor pro odpočinek hráčů, nerespektování termínových listin evropských klubových soutěží i národních lig, nebo chybějící údaje o ekonomických dopadech celého projektu,“ zhodnotil diskuze na zasedání European Leagues v Miláně výkonný ředitel LFA Tomáš Bárta. Plénum všech delegátů Valného shromáždění se jednomyslně usneslo na odmítavém stanovisku plánů FIFA k pořádání světového šampionátu každé dva roky a současně ligy podpořily snahy o co nejmenší zásahy do mezinárodních termínových listin. Reprezentanti jednotlivých soutěží dále vyjádřili podporu plánům na úpravy systému Financial Fair Play pro kluby, které by měly vejít v platnost od sezóny 2022/23. Na zasedání byla také představena bližší podoba spolupráce s mezinárodní hráčskou organizací FIFPRO a fanouškovskými organizacemi Football Supporters Europe a Supporters Direct Europe.
Ligová fotbalová asociace se hned po svém vstupu do European Leagues zapojila do několika společných projektů. „Snažíme se vzájemně s kolegy z ostatních soutěží najít společná témata a na různých úrovních je aplikujeme do jednotlivých projektů, které mají přínos pro všechny zúčastněné ligy, které o to projeví zájem. Participace na takových kolektivních projektech může LFA přinést nejen ekonomický profit, ale současně nám umožňuje získat cenné zkušenosti a know-how z řízení okolních soutěží. Bavíme se o marketingových právech, jejich ochraně, poskytování licencí či o aktivitách pro fanoušky,“ zhodnotil význam členství LFA její obchodní a marketingový ředitel LFA Daniel Hajný.