Závěr ligového podzimu ve znamení Nadačního fondu Zelený život
Závěr ligového podzimu ve znamení Nadačního fondu Zelený život
Ligová fotbalová asociace spravuje svůj nadační fond již několik let. „Sociální odpovědnost je pro český profesionální fotbal dlouhodobě velmi důležitá. Nadační fond Zelený život funguje od sezóny 2015/16 a z našich myšlenek v této oblasti jsme neuhnuli ani v době pandemie. Daří se nám to mimo jiné také díky přispění našich partnerů,“ řekl Daniel Hajný, obchodní a marketingový ředitel Ligové fotbalové asociace. Do nadačního fondu pravidelně přispívá společnost Unicredit, v nedávné době proběhla aukce vozů od Louda auto, pravidelnými dary pomáhá také dodavatel LFA společnost ČPP či Digsen. Nadační fond kromě toho čerpá také z výtěžků různých dobročinných akcí, jako třeba z nedávné charitativní aukce hraných dresů.
Cílem nadačního fondu je podpořit děti, které by se z důvodu slabší sociální a finanční situace ve své rodině nemohli zapojit do tréninkového procesu ve svém lokálním klubu. Předem daná pravidla určují, za jakých okolností mohou žádat mladí fotbalisté a fotbalistky a jejich zástupci o příspěvek na sportovní činnost. „Maximální roční příspěvek činí 10 tisíc korun a směřovat by měly na přímé náklady spojené se sportováním ve fotbalovém klubu jako jsou členské příspěvky, míče, kopačky či jiné vybavení,“ dodal Hajný.
„Komunikovat chceme tentokrát celý projekt na konci podzimní části online formou a ve spolupráci s televizním vysílatelem. Jsme rádi, že po dohodě s některými rodinami můžeme činnost nadačního fondu ukázat na konkrétních příkladech dětí, které se také díky nám mohou bez omezení věnovat sportu. Bylo pro nás moc příjemné vidět osobně některé z nich v akci při tréninku. Osobní zkušenost a zpětná vazba od nadšených dětí i jejich rodin je pro nás důležitá a současně závazkem do budoucna,“ uvedl Štěpán Hanuš, ředitel komunikace LFA.
Bližší informace k nadačnímu fondu Zelený život včetně online žádosti o příspěvek najdou zájemci na webu www.zelenyzivot.org.