LFA udělala slavnostní tečku za sezonou, s vzácnými hosty a workshopem pro kluby
LFA udělala slavnostní tečku za sezonou, s vzácnými hosty a workshopem pro kluby
„Prostřednictvím konference jsme chtěli všem klubům a partnerům ještě jednou poděkovat za spolupráci v sezoně, která kromě výzev přinesla i celou řadu pozitivních změn i novinek a posunula český fotbal zase o kus dopředu. Vedle vzájemného setkání nám šlo také o vzdělávání, k čemu věřím, že jak workshop, tak panelové diskuze pomohly,“ řekl obchodní a marketingový ředitel LFA Daniel Hajný o akci, jejíž hlavními tématy byly marketing, PR a práce s fanoušky.
V rámci dopoledního uzavřeného workshopu Ligová fotbalová asociace připravila pro zástupce klubů FORTUNA:LIGY a FORTUNA:NÁRODNÍ LIGY prezentaci, v níž bilancovala nejenom ročník předchozí, ale představila také změny a novinky, které se chystají a jsou připravené pro sezonu 2023/24. Podobné akce LFA pořádá pravidelně a slouží k výměně know how a idejí v celé řadě oblastí.
Odpoledne akce, na kterou dorazilo více než vzácných 100 hostů, pokračovala panelovými diskuzemi. V českém bloku se bilancovalo 30 let samostatné české ligy a zhodnotily se změny, kterými si LFA a největší kluby prošly zejména v posledních rocích, a to na poli infrastruktury, práce s fanoušky, digitálu, CSR či hledání obchodních partnerů.
Za LFA v této části promluvil Daniel Hajný, za Spartu Praha marketingový ředitel Kamil Veselý, za Slavii Praha marketingový a PR ředitel Michal Býček a za Viktorii Plzeň obchodně-marketingový manažer Jaromír Hamouz.
„Jak my v LFA, tak i zástupci největších domácích klubů jsme dali nahlédnout pod pokličku své práce, což věřím, že pro hosty bylo nejenom zajímavé, ale také poučné. Z prezentovaných statistik a informací bylo zároveň patrné, jak se fotbal rychle na poli marketingu a PR vyvíjí a že je potřeba tyto trendy zachytit. I v tomto směru věřím, že konference mohla být pro mnohé tím správným spouštěčem a motivací do další práce,“ popsal Hajný.
Program konference ukončil zahraniční blok, na kterém promluvila trojice vzácných hostů z ciziny. CEO z agentury LaLiga Tech Alejandro Scannapieco, zástupce agentury InCrowd, jež spolupracuje s kluby Premier League, Seb Lear a ředitel komunikace Club Brugge Kirsten Willem.
„Bylo mi ctí, že můžu na takové akci vystoupit. Navíc situace v českém fotbale je hodně podobná Belgii. Máme rovněž několik velkých klubů a hodně menších klubů, které pracují s menším počtem lidí. I pro tyto celky je ale důležité, aby se snažily posouvat a být inovativní v komunikaci i marketingu. Často třeba v podobě originálních nápadů, které nemusí stát ani tolik peněz,“ řekl ředitel komunikace Club Brugge Kirsten Willem.
V rámci celé akce došlo také k předání Ceny Lukáše přibyla pro týmy, které nejlépe pracovaly s fanoušky a byly nejinovativnější v rámci marketingu a PR. Hlavní anketu získala popáté v řadě Sparta Praha. V nové vedlejší kategorii, která byla vyhlášena poprvé v historii a jež ocenila kluby s nejlepším přístupem k příznivcům hostů, zvítězila Slavia Praha.