úterý 13.08.2024

Cena Lukáše Přibyla opět patří Spartě. Ocenění za přístup k fanouškům dostala Slavia

Cena Lukáše Přibyla opět patří Spartě. Ocenění za přístup k fanouškům dostala Slavia

úterý 13.08.2024
Cena Lukáše Přibyla, kterou Ligová fotbalová asociace každý rok oceňuje kluby za činnost v oblasti marketingu, zůstane za sezonu 2023/24 v Praze. Vítězem hlavní kategorie prestižní ankety se v rámci nejvyšší soutěže stala již pošesté v řadě Sparta, mezi druholigisty posledního ročníku si vedla nejlépe Dukla. Cena za nejlepší přístup k fanouškům hostujících týmů podruhé za sebou patří Slavii.

"Minulý ročník se nesl ve znamení rekordních návštěv a výrazného zájmu fanoušků i veřejnosti, k čemuž výrazně přispěla právě i činnost klubů v oblasti marketingu. Velmi mě těší, že tomuto segmentu je na poli aktivit jednotlivých týmů věnována každý rok větší a větší důležitost, což je znát na projektech nejenom největších klubů, ale i těch, které pracují s nižšími rozpočty" řekl obchodní a marketingový ředitel Ligové fotbalové asociace Daniel Hajný.

Cena Lukáše Přibyla je Ligovou fotbalovou asociací pravidelně udělována od sezony 2015/16 a při výběru vítězů je brán ohled na aktivitu na poli marketingu, inovativnost a obecně práci s fanoušky. O nejlepších projektech ve svém hlasování rozhodující zástupci jednotlivých klubů obou soutěží, odborná porota či zástupci LFA.

Nejvíce hlasů v tomto směru obdržela mezi kluby nejvyšší soutěže za sezonu 2023/24 pražská Sparta, která Cenu Lukáše Přibyla v hlavní kategorii obhájila pošesté v řadě.

"V rámci oslav 130 let od svého založení spustila Sparta úspěšnou kampaň „GEN ACS“. Tato kampaň není pouze retrospektivní, ale zdůrazňuje hodnoty klubu a přibližuje je širší veřejnosti. Moderní přístup a inovativní marketingové aktivity kolem výroční sezóny vytvářejí silnou emocionální vazbu s fanoušky a potenciálně oslovují nové příznivce. To dokládá nejen růst registrací v digitálním ekosystému Sparta ID, ale také zvýšený zájem o permanentky a rekordní tržby z prodeje merchandisingu," vyzdvihl jeden z hlavních projektů vítězné Sparty člen odborné komise Jan Šíma, vedoucí katedry managementu sportu FTVS, jenž zároveň ocenil aktivitu Slavie, která se dle něj Letenským přibližuje.

Právě Slavia v hlasování obsadila podobně jako v předchozím ročníku druhé místo. Největším skokanem mezi prvoligovými týmy byl Hradec Králové, jemuž patří bronzová pozice.

"Práce Hradce Králové v oblasti marketingu je vzorovým příkladem, jak lze úspěšně využít faktor nového stadionu. Není proto překvapení, že vedle vysokých návštěv dosáhli i na třetí místo v anketě Ceny Lukáše Přibyla. Ocenil bych ale i další týmy jako jsou Teplice, Baník, Slovácko či Bohemians, které se sice neumístily v hlavní kategorii, ale zabodovaly v kategoriích vedlejších," dodal Daniel Hajný.

Ve vedlejších kategoriích, o kterých rozhodovala Marketingová komise LFA, byly oceněny kluby za projekty v oblasti Digital marketing, Contentu, Fan experience, CSR aktivit a jednorázového projektu.

Podruhé byla vyhlášena také vedlejší kategorie, v níž byly oceněny kluby, které nejlépe pracovaly s fanoušky hostujících týmů při svých domácích utkáních. O vítězi rozhodli svými hlasy SLO jednotlivých celků. V tomto směru obhájila loňské vítězství Slavia před Spartou a ostravským Baníkem.

V této kategorii byly hodnoceny podmínky na stadionech, především pak v sektorech pro hostující fanoušky. Významným kritériem bylo i nastavení ticketingu, chování pořadatelské služby a další servis pro fanoušky hostů během zápasu.

V rámci druhé nejvyšší soutěže obhájila nejvyšší příčku v hlavní kategorii pražská Dukla, která tak navázala na úspěch na poli sportovním, kdy od této sezony působí už v nejvyšší soutěži. Druhou pozici uzmula Opava, třetí pak Brno.

Pořadí ankety CENA LUKÁŠE PŘIBYLA za sezónu 2023/24:

Hlavní anketa CLP klubů nejvyšší soutěže:
1.    místo – AC Sparta Praha – 60 bodů
2.    místo – SK Slavia Praha – 41 bodů
3.    místo – FC Hradec Králové – 35 bodů

Hlavní anketa CLP klubů druhé nejvyšší soutěže:
1.    místo – FK Dukla Praha – 43 bodů
2.    místo – Slezský FC Opava – 39 bodů
3.    místo – FC Zbrojovka Brno – 33 bodů

Oceněné kluby v doprovodných kategoriích ankety CENA LUKÁŠE PŘIBYLA za sezónu 2023/24:

Doprovodná kategorie – Práce s hostujícími fanoušky v nejvyšší soutěži:
1.    místo – SK Slavia Praha – 51 bodů
2.    místo – AC Sparta Praha – 38 bodů
3.    místo – FC Baník Ostrava – 26 bodů

Doprovodná kategorie – Digital v nejvyšší soutěži (kluby v abecedním pořadí):

AC Sparta Praha – Personalizované video
FK Pardubice – CRM aktivity
SK Slavia Praha – Aplikace Slavia

Doprovodná kategorie – Content v nejvyšší soutěži (kluby v abecedním pořadí):

1. FC Slovácko – Rozlučkové video s Michalem Kadlecem
AC Sparta Praha – Letná song
FC Baník Ostrava – 20 let od titulu

Doprovodná kategorie – CSR aktivity v nejvyšší soutěži (kluby v abecedním pořadí):

FC Zlín – Prevence rakoviny prostaty a prsou
FK Teplice – Charitativní den na Stínadlech
SK Sigma Olomouc – Podpora dárcovství krve

Doprovodná kategorie – Fan experience v nejvyšší soutěži (kluby v abecedním pořadí):

FC Baník Ostrava – Gól = 3 Kč sleva
FC Hradec Králové – Nový stadion
SK Slavia Praha – Choreoškolka

Doprovodná kategorie – Projekt v nejvyšší soutěži (kluby v abecedním pořadí):

Bohemians Praha 1905 – Jména na dresu
FC Hradec Králové – Votroci sobě
FC Viktoria Plzeň – Utkání svobody

Doprovodná kategorie – Digital v druhé nejvyšší soutěži:

FK Dukla Praha – Úkol splněn

Doprovodná kategorie – Content v druhé nejvyšší soutěži:

FK Dukla Praha – Cesta fanouška

Doprovodná kategorie – CSR aktivity v druhé nejvyšší soutěži:

FK VIKTORIA ŽIŽKOV  – Fuck Cancer 

Doprovodná kategorie – Fan experience v druhé nejvyšší soutěži:

Slezský FC Opava  – Fanzona + RFA + Za Opavu

Doprovodná kategorie – Projekt v druhé nejvyšší soutěži:

FC Zbrojovka Brno – Kartičky ke 110 letům