
Rekordní zájem o Chance Ligu. Výrazně se zvýšila sledovanost i růst sociálních sítí
Rekordní zájem o Chance Ligu. Výrazně se zvýšila sledovanost i růst sociálních sítí
"Do ročníku 2024/25 jsme šli s několika výraznými novinkami, které měly přímý vliv na to, jak fanoušci konzumují ligový obsah. Ať už šlo o změny formátu vysílání Chance Ligy na obrazovkách O2 TV nebo využití záběrů z utkání na sociálních sítích. Těší mě, že se tyto inovace ukázaly jako správný krok s okamžitým pozitivním vlivem a pomohly k dalšímu zvýšení zájmu o český profesionální fotbal," řekl obchodní a marketingový ředitel LFA Daniel Hajný.
Diváci na obrazovkách O2 TV mají nadále možnost sledovat všechny zápasy Chance Ligy živě, ale od začátku sezony mohou nově díky změně formátu a třem herním slotům sledovat přímé přenosy od brzkých odpoledních hodin až do večera.
Právě tato změna a s tím spojené zavedení kontinuálního vysílání přispěly v krátkém čase k výraznému nárustu sledovanosti zápasů Chance Ligy. Během podzimu utkání nejvyšší domácí soutěže sledovalo na obrazovkách O2 TV celkově o 13 procent více lidí než tomu bylo v předchozím ročníku.
"Z ohlasů diváků a z dat sledovanosti vidíme, že tento formát se fanouškům zamlouvá. Pozitivní reakce přicházejí především na kontinuální vysílání, které začíná po obědě a vrcholí ve večerních hodinách pořadem Chance Liga Highlights, který nabízí sestřihy všech duelů. Výrazný nárůst sledovanosti jsme zaznamenali například u studií, které celým hracím dnem provází. To je pro nás jasný signál, že diváci takový formát preferují," řekl tiskový mluvčí O2 TV David Solnař.
Popularita domácí nejvyšší soutěže je patrná také na skutečnosti, že z 10 nejsledovanějších podzimních sportovních přenosů v rámci celé O2 TV byly hned 4 zápasy Chance Ligy. Z toho nejvíce diváky lákalo derby Slavie se Spartou, které si na obrazovkách O2 TV nenechalo ujít 532 tisíc lidí.
"Tato čísla jsou odrazem dlouhodobé práce, kterou jako LFA společně s partnery a kluby v rámci propagace českého profesionálního fotbalu děláme. Vnímáme je také jako další potvrzení pozice Chance Ligy jako soutěže, která v Česku fanoušky zajímavá ze všech nejvíce," zhodnotil Daniel Hajný.
Pro diváky O2 TV byly během podzimu obecně nejatraktivnější zápasy pražských „S“, které ve statistice pěti nejsledovanějších podzimních zápasů Chance Ligy zaujímají pokaždé pozici alespoň jednoho z aktérů. Do TOP 5 patří například duely Plzně se Spartou nebo Slavie na hřišti Hradce Králové.
Sociální sítě s rekordním nárustem a zájmem
Obliba ligového fotbalu se projevila také na sociálních sítích Chance Ligy, kde měla liga a také kluby poprvé v historii možnost pracovat se záběry ze hry. Ať už se jednalo o Facebook, Instagram nebo X, počty zhlédnutí, množství interakcí nebo délky sledování se posunuly v krátkém čase o stovky procent.
Tento trend je možné demonstrovat na příkladu Facebooku. V prvním polovině roku 2024 měl účet nejvyšší soutěže počet zhlédnutí 4,9 milionu, 196 tisíc interakcí a doba sledování videí ze strany fanoušků dala dohromady 1124 dnů. V druhé polovině roku došlo k rapidnímu skoku. Počet zhlédnutí se zvýšil na 24 milionů (nárůst o 390 %), množství interakcí bylo 386 tisíc (nárust 96%) a doba sledování videí se vyšplhala na úroveň 4705 dní (nárust 319%).
Rekordní skoky se dotkly i Instagramu, kde se zobrazení příspěvků zvedlo o 920%, u sítě X se pak jednalo o 880%.
"Prezentace ligy na sociálních sítích je jednou z klíčových aktivit v rámci propagace Chance Ligy. Směřování jednotlivých účtů vychází z marketingové strategie, kterou jsme na jaře představili, a zájem fanoušků je proto skvělou zpětnou vazbou, že současné nastavení je správné. Už nyní ale vymýšlíme, jak obsah ještě posunout, abychom u příznivců dokázali ještě víc prohlubovat vztah k brandu Chance Ligy a zároveň je motivovali k návštěvě samotných zápasů," řekl Daniel Hajný.
Průměrná návštěvnost třetí nejvyšší v historii
I návštěva samotných zápasů si udržela trend posledních měsíců, tedy že chození na utkání Chance Ligy se pro spoustu fanoušků už stalo tradici bez ohledu na to, s jakým soupeřem jejich oblíbený celek hraje.
Za podzimní část je průměr na jeden zápas 6 168 diváků v ochozech, což je třetí nejvyšší číslo v historii samostatné české ligy.
"Je skvělou zprávou, že zápasy Chance Ligy jsou již pro spoustu lidí tradiční zábavou pro jejich víkendový program a třetí nejvyšší průměr v historii samostatné české ligy je toho zářným důkazem. Nepochybuji proto, že s vizí dalšího posunu ligy a s plány na nové stadiony v Praze i jiných místech republiky dokážeme výhledově překonat i úplný rekord ze sezony 1996/97, kdy byl průměr na jedno utkání přes 7 tisíc," dodal Hajný.