
LFA před finále sezony spouští dva nové projekty, Kult Liga a Liga Taste
LFA před finále sezony spouští dva nové projekty, Kult Liga a Liga Taste
"Ligový fotbal už dávno není pouze o devadesáti minutovém dění na hřišti během víkendu. Značku Chance Ligy a vztah ke klubům i hráčům je potřeba budovat i mimo stadion. Proto jsme si jako LFA připravili dva projekty, prostřednictvím kterých chceme český profesionální fotbal ukázat trochu z jiného úhlu a oslovit nejen fanoušky, ale vzbudit pozornost i mimo fotbalovou komunitu," uvedl obchodní a marketingový ředitel Daniel Hajný.
Kult Liga jako pohled na fotbal z jiného úhlu
Prvním z představených projektů je Kult Liga, dokumentární série zaměřená na výjimečné příběhy jednotlivců i vážnější a hlubší témata, která ovlivňují fungování českého profesionálního fotbalu. Průvodcem této série bude Tomáš Kučera, stále aktivní hráč Ústí nad Labem a zároveň úspěšný hudebník.
"O výkonech a zápasech slyšíme pořád. Já se ale chci zaměřit na silné příběhy a témata okolo, která často zůstávají stranou, ale přitom jsou důležitá. Ať už jde o události, které ovlivňují kariéry hráčů, nebo o dění mezi fanoušky, funkcionáři i dalšími, kteří se na světě fotbalu podílí. To vše originálním způsobem," řekl bývalý hráč Plzně a Teplic, držitel hudební ceny Anděl a člen úspěšné rappové skupiny 58G.
Úvodní díl série přiblíží silný příběh Matěje Hybše, který v posledních měsících podstoupil boj s rakovinou, dokázal ji porazit a vrátil se zpět do tréninku Bohemians Praha 1905. Diváci se kromě Matějova vyprávění dočkají i pohledu jeho nejbližších a autentické atmosféry přímo z kabiny.
"První epizoda jasně ukáže směr, kterým se bude Kult Liga ubírat. I proto jsme si ke spolupráci vybrali právě Tomáše. Je to člověk s originálním pohledem na fotbal a nadhledem, který chceme využít při natáčení. Velmi si vážím, že ho projekt oslovil a rozhodl se do něj zapojit. Věřím, že tento hlubší vhled do fotbalového prostředí upoutá nejen fanoušky a pomůže bořit některé zažité stereotypy," doplnil Hajný.
Na sérii Kult Liga se mohou těšit i televizní diváci. "Tento typ projektů jednoznačně podporujeme, otevírá fotbal mnohem širší skupině fanoušků. Všechny díly odvysíláme na stanici Oneplay Sport," sdělil Marek Kindernay, výkonný ředitel stanic Oneplay Sport.
Liga Taste jako lákadlo
Zatímco Kult Liga nabídne hlubší pohled do zákulisí fotbalu a zaměří se na jeho příběhy a kontext, druhý z představených projektů, Liga Taste, nabídne odlišnou perspektivu, propojení fotbalu a moderní gastronomie.
Ambasadorem projektu se v nadstavbové části stane známá osobnost české gastro scény, která svými originálními recepty zaujala široké publikum, zejména na sociálních sítích, Adam Rundus, jenž nedávno vydal i vlastní kuchařku.
"Fotbal a jídlo k sobě neodmyslitelně patří, a my chceme tohle spojení ještě více posílit. Hledali jsme osobnost, která má ráda fotbal, je ve své tvorbě originální a umí oslovit mladší i starší publikum. Adam pro nás byl ideální volbou. Jsme přesvědčeni, že jeho kulinářské vystoupení na vybraných zápasech bude pro fanoušky lákadlem, které si nenechají ujít, a zároveň inspirací i pro samotné kluby," vysvětlil Hajný.
Rundus se v rámci projektu představí s foodtruckem v ligových barvách na třech vybraných utkáních finále Chance Ligy, kde nabídne fanouškům ochutnávku svých speciálních receptů.
"Na ligu chodím dlouhodobě a musím říct, že úroveň občerstvení na stadionech šla výrazně nahoru. Rád bych k tomu sám přispěl, protože fotbal miluju a kvalitní jídlo může celý zážitek ze zápasu znásobit. Věřím, že to může být dokonce jeden z důvodů, proč jít na fotbal. Připravil jsem proto speciální recept, který propojuje tradiční fotbalové chutě s moderní kuchyní a nepochybuji, že to bude stát za to. Takže určitě dorazte, čekají vás skvělé zápasy a dobře se najíte," vzkázal Adam Rundus.
Oba projekty jsou zároveň prvními kroky dlouhodobé strategie, na kterou chce Ligová fotbalová asociace v příštích sezonách navázat a koncepty Kult Liga i Liga Taste dále rozvíjet.
„Tyto aktivity jsou jen začátkem dlouhodobého využití obou značek, které vycházejí z naší marketingové strategie. Podrobnosti zatím nechceme detailně odhalovat, ale mohu prozradit, že už v příští sezoně představíme další novinky," uzavřel Hajný.